Co to jest mapa witryny i dlaczego ma ona SEO znaczenie?

Co to jest mapa witryny i dlaczego ma ona SEO znaczenie?

Nawet jeśli nie masz dużego (lub żadnego) doświadczenia w tworzeniu stron internetowych, prawdopodobnie słyszałeś o optymalizacji witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO). To szerokie określenie dla ogromnej listy technik, które mogą poprawić pozycję Twojej witryny w wyszukiwarkach. Wiele strategii SEO, o których usłyszysz, koncentruje się na słowach kluczowych, ale są też inne zadania, które są równie ważne.

Mapa strony https://purillo.pl

Na przykład jedną z najlepszych rzeczy, które możesz zrobić, aby zwiększyć ruch organiczny, jest utworzenie mapy witryny. To jest lista wszystkich adresów URL w Twojej witrynie wraz z pewnymi informacjami na ich temat. Mapa witryny ułatwia wyszukiwarkom zrozumienie i indeksowanie treści. Na szczęście nie musisz mieć żadnej specjalnej wiedzy, aby ją złożyć.

W tym poście wyjaśnimy bardziej szczegółowo, czym jest mapa witryny i jak one działają. Pokażemy Ci również, jak je utworzyć.

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak Google wyszukuje strony internetowe i decyduje o ich rankingu? Kluczem jest Googlebot - program „robot”, który ma dwa podstawowe zadania.

Googlebot przeszukuje internet, przechodząc ze strony na stronę. Po drodze rejestruje informacje o różnych odwiedzanych linkach i ich powiązaniach. Następnie Google wykorzystuje te dane do tworzenia wyników wyszukiwania i określania, dla jakich wyszukiwań dany fragment treści jest najbardziej odpowiedni.

Biorąc pod uwagę ogromną popularność Google i ogólne znaczenie ruchu organicznego (w wyszukiwarkach), zechcesz zrobić wszystko, co w Twojej mocy, aby pomóc temu botowi zrozumieć Twoją witrynę. Tutaj pojawiają się mapy witryn.

Mapa witryny (nazywana również „mapą witryny XML”) to plik, którego nikt z Twoich użytkowników nie zobaczy nigdy. Jest oznaczony jako „tylko dla oczu wyszukiwarek” i zawiera listę wszystkich stron w Twojej witrynie. Jak się okazuje, ten prosty plik jest niezwykle cennym narzędziem.

Korzyści z używania mapy witryny

Technicznie rzecz biorąc, nie potrzebujesz mapy witryny. Przy szybkości działania Googlebota (i innych robotów wyszukiwarek) bez wątpienia sam znajdzie i zindeksuje Twoją witrynę. Jednak to nie gwarantuje, że zobaczy wszystko, co chcesz, aby wiedział.

Mapa witryny łagodzi te obawy, wykonując dwa podstawowe zadania :

Składa się z listy wszystkich stron w Twojej witrynie, więc Googlebot z pewnością wszystko znajdzie i przejrzy.

Mapa witryny zawiera „ metadane ” - czyli kontekstualizujące informacje o każdej stronie. Te dane mówią robotom, w jaki sposób strony są zorganizowane i powiązane ze sobą, kiedy były ostatnio aktualizowane i tak dalej.

Mapy witryn mają zasadnicze znaczenie dla zapewnienia, że ​​Googlebot widzi całą oferowaną przez Ciebie treść i wie, jak jest zorganizowana. Z tych powodów utworzenie go dla swojej witryny ma kluczowe znaczenie. Na szczęście nie jest to trudne.

Mapę możemy wygenerować przez wiele różnych generatorów dostępnych online:

  • https://www.mysitemapgenerator.com/

 

Przykład wygenerowanej mapy strony naszego klienta https://purillo.pl

Home page

Created with MySitemapGenerator

 

Tworzenie mapy witryny dla Twojej witryny

Ponieważ większość witryn nie ma przygotowanej mapy witryny, musisz ją utworzyć. Można to zrobić na kilka sposobów, z których najczęstsze to:

  • Utwórz mapę witryny ręcznie. Ma to tę zaletę, że pozwala dostosować mapę witryny, ale jest zalecane tylko dla doświadczonych programistów internetowych.
  • Skorzystaj z narzędzia udostępnionego przez platformę Twojej witryny. Wiele kreatorów witryn internetowych i systemów zarządzania treścią (CMS) oferuje narzędzia lub dodatki, których można użyć do utworzenia mapy witryny. Na przykład użytkownicy WordPress mogą pobrać i zainstalować dedykowaną wtyczkę, która szybko wykona zadanie.

Użyj generatora map witryn online. Te narzędzia są w większości niezależne od platformy i ogólnie są świetną opcją. Nie będziesz musiał instalować niczego dodatkowego w swojej witrynie, a proces jest zwykle szybki i prosty.

Wykorzystywanie mediów społecznościowych do marketingu treści

Wykorzystywanie mediów społecznościowych do marketingu treści

Plan treści powinien (...)

https://cdn.pixabay.com/photo/2017/01/16/08/32/echo-1983516_960_720.png

Jakie pokolenia na jakich platformach mediów społecznościowych?

Poniżej znajduje się zestawienie zaan (...)

© 2022 H&D: Sitemap
533 322 539