Wykorzystywanie mediów społecznościowych do marketingu treści
Plan treści powinien (...)
Nawet jeśli nie masz dużego (lub żadnego) doświadczenia w tworzeniu stron internetowych, prawdopodobnie słyszałeś o optymalizacji witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO). To szerokie określenie dla ogromnej listy technik, które mogą poprawić pozycję Twojej witryny w wyszukiwarkach. Wiele strategii SEO, o których usłyszysz, koncentruje się na słowach kluczowych, ale są też inne zadania, które są równie ważne.
Na przykład jedną z najlepszych rzeczy, które możesz zrobić, aby zwiększyć ruch organiczny, jest utworzenie mapy witryny. To jest lista wszystkich adresów URL w Twojej witrynie wraz z pewnymi informacjami na ich temat. Mapa witryny ułatwia wyszukiwarkom zrozumienie i indeksowanie treści. Na szczęście nie musisz mieć żadnej specjalnej wiedzy, aby ją złożyć.
W tym poście wyjaśnimy bardziej szczegółowo, czym jest mapa witryny i jak one działają. Pokażemy Ci również, jak je utworzyć.
Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak Google wyszukuje strony internetowe i decyduje o ich rankingu? Kluczem jest Googlebot - program „robot”, który ma dwa podstawowe zadania.
Googlebot przeszukuje internet, przechodząc ze strony na stronę. Po drodze rejestruje informacje o różnych odwiedzanych linkach i ich powiązaniach. Następnie Google wykorzystuje te dane do tworzenia wyników wyszukiwania i określania, dla jakich wyszukiwań dany fragment treści jest najbardziej odpowiedni.
Biorąc pod uwagę ogromną popularność Google i ogólne znaczenie ruchu organicznego (w wyszukiwarkach), zechcesz zrobić wszystko, co w Twojej mocy, aby pomóc temu botowi zrozumieć Twoją witrynę. Tutaj pojawiają się mapy witryn.
Mapa witryny (nazywana również „mapą witryny XML”) to plik, którego nikt z Twoich użytkowników nie zobaczy nigdy. Jest oznaczony jako „tylko dla oczu wyszukiwarek” i zawiera listę wszystkich stron w Twojej witrynie. Jak się okazuje, ten prosty plik jest niezwykle cennym narzędziem.
Technicznie rzecz biorąc, nie potrzebujesz mapy witryny. Przy szybkości działania Googlebota (i innych robotów wyszukiwarek) bez wątpienia sam znajdzie i zindeksuje Twoją witrynę. Jednak to nie gwarantuje, że zobaczy wszystko, co chcesz, aby wiedział.
Składa się z listy wszystkich stron w Twojej witrynie, więc Googlebot z pewnością wszystko znajdzie i przejrzy.
Mapa witryny zawiera „ metadane ” - czyli kontekstualizujące informacje o każdej stronie. Te dane mówią robotom, w jaki sposób strony są zorganizowane i powiązane ze sobą, kiedy były ostatnio aktualizowane i tak dalej.
Mapy witryn mają zasadnicze znaczenie dla zapewnienia, że Googlebot widzi całą oferowaną przez Ciebie treść i wie, jak jest zorganizowana. Z tych powodów utworzenie go dla swojej witryny ma kluczowe znaczenie. Na szczęście nie jest to trudne.
Mapę możemy wygenerować przez wiele różnych generatorów dostępnych online:
Ponieważ większość witryn nie ma przygotowanej mapy witryny, musisz ją utworzyć. Można to zrobić na kilka sposobów, z których najczęstsze to:
Użyj generatora map witryn online. Te narzędzia są w większości niezależne od platformy i ogólnie są świetną opcją. Nie będziesz musiał instalować niczego dodatkowego w swojej witrynie, a proces jest zwykle szybki i prosty.
Plan treści powinien (...)
Poniżej znajduje się zestawienie zaan (...)